Ekskluzivno: Pogledajte spašavanje 20m jahte koja je izgorjela ispred Biograda

Ekskluzivno: Pogledajte spašavanje 20m jahte koja je izgorjela ispred Biograda

Motorna 20-metarska jahta imena Do This sa sjedištem u biogradskoj marini Kornati u potpunosti je izgorjela u požaru koji je izbio u nedjelju 27. lipnja, malo poslije 10 sati, dok je jahta plovila između apartmanskog naselja Kumenat u Biogradu i Crvene luke. U trenutku izbijanja požara na zapaljenoj jahti bilo je osmero austrijskih državljana koji su se uspjeli spasiti skokom u more te su uspjeli isplivati neozlijeđeni na obalu. Požar su potom uspješno ugasili vatrogasaci koji su stigli iz Zadra na vatrogasnom brodu, a onda je na scenu stupila EmergenSea baza Biograd i baza Split koji su zajedničkim snagama, uz preuzimanje velikog rizika, odsukali izgoreni brod po svim ekološkim pravilima i pravilima sigurnosti te ga odveli u brodogradilište Lamjana na otoku Ugljanu. Kako je tekao sami proces odsukavanja podrtine zapaljene jahte opisao nam je Drago Dešpalj, vlasnik zadarske tvrtke EmergenSea.

"Najprije smo morali brod učvrstiti. Podigli smo ga na 15 cm visine s dizalicom da bi uopće mogli pristupiti svim radnjama koje su potrebne te da se osigura siguran rad ispod podrtine te zbog obrane od lošeg vremena. Plan je imao više opcija obzirom da je korito broda vrlo krhko i nesigurno. Išli smo od lakšeg ka težem s ciljem da uspijemo samo s ispumpavanjem mora, a ako budemo imali nestabilnu podrtinu da se ispilaju propeleri, osovine i sve skupa što smeta odsukivanju. U slučaju da ne upali prvi plan, onda je alternativa bila da se ispilaju osovine i propeleri, što bi nas značajnije zaustavilo. Treći i najgori plan bio je pristupiti s dvije dizalice, ali smo srećom izbjegli taj scenarij jer nam je prvi plan upalio i uspješno smo za vrijeme najviše vode odsukali podrtinu te smo nakon tri sata testiranja svih zakrpi krenuli u tegalj prema brodogradilištu Lamjana", objasnio je Dešpalj kako je teklo odsukavanje podrtine, a u cijeloj priči je najveći uspjeh da se spriječila veća ekološka katastrofa. Sve službe, od vatrogasaca preko ovlaštene tvrtke koja se bavi zaštitom mora i okoliša u ovakvim iznenadnim situacijama do službe spašavanja na moru koju je predvodio EmergenSea odreagirale su vrlo brzo i zajedničkim snagama su priveli ovu kalvariju najsretnijem mogućem završetku s obzirom na sve okolnosti.

"Kada brod gori na moru to je već samo po sebi velika ekološka katastrofa. Komadi izgorene plastike lete po zraku i padaju u more bez ikakve kontrole i to je nešto što se ne može zaustaviti. Samim time je već došlo do ogromne ekološke štete. Dodatan problem u ovom slučaju je bio taj što je iscurila nafta iz broda i onda je ona počela gorjeti. Zato je bilo potrebno najprije zaustaviti požar što su odradili vrlo stručno vatrogasci, a onda se pristupilo postavljanju brana s naše strane s čim smo uspjeli zaustaviti curenje ostataka nafte, i možemo sada kazati da je na kraju cijele priče moguća ekološka šteta svedena na minimum ako se uzme u obzir obim požara i priroda samog gorenja. Za to je sigurno zaslužna brza reakcija i odlična koordinacija svih službi koje su bile uključene u cijeli proces", kazao je za kraj Dešpalj.